Retour aux articles

Cette page n'est pas disponible dans votre langue

Wij interviewden Quick over hun 1 jaar lange sponsoring wedstrijd!

Écrit par Gaëtan Thoron alias “clapton”

Het bekende merk Quick lanceert een wedstrijd voor talentrijke gamers, atleten of artiesten met voor de winnaars 1 jaar sponsoring en samenwerkingen met Quick. We interviewden Evelyn de Groeve, Marketing Manager van Quick.

Quick, de bekende Belgische fastfoodketen, lanceerde onlangs een wedstrijd met als doel nieuwe Belgische talenten op te sporen om hen één jaar lang te sponsoren.

De sponsoring, in het kort

Dit initiatief, dat openstaat voor inschrijvingen sinds 21 juli, dat opzettelijk gekozen is aangezien het de Belgische nationale feestdag was, biedt kandidaten de mogelijkheid om deel te nemen aan de wedstrijd door een video online te plaatsen waarin ze hun talent demonstreren.

Als ze in september door Quick worden opgemerkt, en deel uit maken van de top 3 gamers, artiesten of atleten die solo of als een team hebben deelgenomen. Winnen ze één jaar sponsoring van Quick!

Om deel te nemen, klik hier!

Interview

Als vervolg op een artikel geschreven door Lan-Area voor la DH eSports over het initiatief van Quick, ontmoeten we Evelyn De Groeve, Marketing Manager van Quick. Ze ging akkoord om een aantal vragen te beantwoorden:

Evelyne De Groeve - Marketing Manager Quick

 

Wat kunnen de deelnemers verwachten met betrekking tot het sponsorpakket?

De sponsoring zal afhangen van het talent van de deelnemer. De wedstrijd staat open voor gamers, maar ook voor artiesten en atleten. Zelfs een talent buiten deze categorieën zou ons ook kunnen interesseren. Het sponsorpakket hangt af van de behoeften van de kandidaat, uiteraard is er een limiet aan de behoeften die we kunnen vervullen.

Wat is de waarde van jullie sponsoring? Hebben we het over geld, goodies, coaching?

Het sponsorpakket moet in samenhang zijn met het talent. We bieden niet rechtstreeks geld aan, we ondersteunen eerder de gekozen deelnemer(s) in de evolutie van hun talent/kunst gedurende een periode van 1 jaar.

Qua waarde komt dit overeen met een limiet van €1.000 per persoon met een maximum van €5.000 per team.

Uiteraard zal Quick ook aanwezig zijn op de geselecteerde projecten.

Hoeveel projecten gaat u steunen?

We gaan 3 projecten steunen.

We zijn erg benieuwd naar de mensen die hun ideeën en talenten insturen. Daarnaast kunnen we ook onderzoeken wat er in België gebeurt om zo het Belg-zijn te ondersteunen.

Tot wanneer kunnen kandidaten hun projecten indienen en in welke vorm?

Deelnemers kunnen zich inschrijven tot 14 augustus. Er wordt afgeteld op onze website.

Om deel te nemen moet je:

Een video (verticaal) opnemen waarin drie vragen worden beantwoordt:

  • Stel jezelf (of je team) voor.
  • Leg uit hoe Quick je kan helpen: Quick materiaal, een tent of ander materiaal? Alles is mogelijk.
  • Overtuig ons dat jij de beste Quick-ambassadeur bent.

Wat gebeurt er daarna?

Wanneer de inschrijving gesloten is, zullen we gedurende een week alle inschrijvingen evalueren en online publiceren. Daarna volgt er een stemmingsronde waarin elke Belg kan stemmen op zijn favoriete talent.

Hieruit volgt een TOP 10 waaruit Quick de uiteindelijke 3 winnaars zal kiezen.

Wanneer maken jullie de winnaars bekend?

Op 4 september worden de winnaars bekend gemaakt.

Wanneer zou deze sponsoring beginnen en in welke vorm? Zijn er contactpersonen voor de gelukkige winnaars?

De sponsoring zou zo snel mogelijk beginnen. De contactpersoon zal een werknemer van Quick zijn.

Wil u nog iets toevoegen?

Quick als Belgisch merk heeft als missie het ondersteunen, niet enkel van de Belgische smaak, maar ook van de Belgische cultuur. Quick is trots op deze Belgische cultuur en wil de fierheid van het Belg zijn terugbrengen.

Deze missie willen we graag delen met alle Belgen. Met dit initiatief proberen we dit te delen. Door namelijk de typische Belgische cultuur te leven en uit te bouwen.

We hebben de gelegenheid van 21 juli, de  nationale feestdag van België maar ook die van Quick, gekozen om dit initiatief te starten. Voor ons is het lokale zeer belangrijk en we willen graag helpen bij de investering die elke deelnemer doet in zijn/haar discipline en zo helpen om België te laten groeien.

 

Dit is een initiatief waar Lan-Area blij van wordt! We hopen dat een jonge Belgische gamer van deze kans gebruik kan maken en vervolgens de Belgische kleuren tot het hoogste niveau van esports kan brengen.

 

Écrit par Gaëtan Thoron alias “clapton”
Administrateur et Rédacteur principal pour la DH, il est responsable aussi de toute la partie partenariat et marketing de Lan-Area.be